انواع نایلکس

آشنایی با انواع نایلکس ها : یکی از پرمصرف ترین کیسه های پلاستیکی در جهان بویژه در کشور خودمان نایلکس های دسته دار فروشگاهی می باشد . نایلکس هایی که غالبا به رنگ شیری یا شفاف و در ضخامت های بسیار کم و نازک در سوپرمارکت ها و تره بارها ، نانوایی ها ، خشکبارها ، خرازی ، فروشندگان پوشاک و … مورد بهره برداری قرار می گیرد. البته در برخی از کشورها با رنگ های متفاوت دیگری نیز تولید می شوند مثلا نایلکس های دسته دار در کشور عمان یا امارات با رنگ های سبز و آبی نیز تولید می شوند.

دستگیره این نوع کیسه های پلاستیکی از نوع دسته رکابی می باشد . کیسه هایی که دستگیره آنها از نوع رکابی می باشد ، اگرچه فضای کمتری نسبت به نایلون های دسته آویز یا دسته موزی دارند اما در مقابل ، دستگیره آنها نسبت به نایلونهای دسته موزی و دسته آویز از استحکام بیشتری برخوردار می باشند.

علیرغم اینکه نایلکس های رکابی ظرفیت کمتری نسبت به دسته موزی ها و دسته اویز یا دسته زنبیلی ها دارند اما همچنان طرفداران و مشتریان خاص خود را دارند.زیرا :
1- ضخامت کمی دارند در نتیجه پرتعداد می باشند (یعنی تعداد برگ بیشتری در کیلو دارند ) .
2- غالبا از مواد درجه یک پلیمری تولید می شوند لذا از کیفیت و کشش مناسبی برخوردار هستند. کیفیت دوخت دستگیره ها و دوخت ته نایلکس ها نیز قابل قبول می باشد.
3- ظرفیت تحمل وزن های بالا جهت حمل محصولات سنگین وزن تره باری ، سوپری و … را دارند.
4- در سایزهای مختلف کوچک ، متوسط و بزرگ تولید می شوند .
5- با توچه به اینکه غالب نایلکس های دسته رکابی شیری یا شفاف طرح خاصی نداشته و ساده هستند لذا برای همه اصناف مناسب می باشد . حتی بسیاری از اصنافی که دارای نایلون های چاپدار اختصاصی می باشند یا از نایلون های طرح دار یا از کیسه های پارچه ای استفاده میکنند نیز در کنار کیسه های خودشان این نایلکس های شفاف یا شیری یا طرح لبخند را مصرف می نمایند.
6- برخی از محصولات دسته رکابی طرحدار بوده و دارای طرح های عمومی هستند که بخش اعظم آن را “طرح لبخند ” یا “طرح تنکیو” تشکیل می دهد . این نوع کیسه مناسب مشتریانی است که هم خواهان نایلکس پرتعداد هستند و هم اینکه میخواهند طرح دار بوده و از سادگی کامل دور باشد . البته قیمت این نوع محصول مقداری از محصول بدون طرح بیشتر می باشد.
7- در مجموع ، نایلکس ها از قیمت کمتری نسبت به نایلون ها برخوردارند . لذا بسیاری از فروشندگان یا حتی مصرف کنندگان خانگی نیز جهت کاهش هزینه های خود ترجیح می دهند از این کیسه های پلاستیکی پرتعداد استفاده کنند.

آشنایی با انواع نایلکس ها
آشنایی با انواع نایلکس ها

برای تولید این نوع کیسه پلاستیکی از گریدهای پلی اتیلن سنگین استفاده می شود لذا از ماهیتی خشک برخوردار می باشند که همین خشک بودن باعث می شود که علاوه بر بهره مندی از سایر خواص ، دهانه پلاستیک نیز به راحتی باز شود

.البته قابل ذکر است که برخی از تولیدکنندگان جهت کاهش هزینه تولید از ماده ای بنام کربنات کلسیم در ترکیبات خود استفاده میکنند . البته این ماده ، معدنی بوده و سازگار با محیط زیست می باشد . با توجه با اینکه قیمت آن بطور فاحشی از مواد پلیمری کمتر می باشد عده ای از این ماده در فرمول تولید خود استفاده می نمایند تا نایلکس ارزان تری را به مشتری تحویل نمایند.

در صورت استفاده از کربنات کلسیم بسته به درصد استفاده آن در فرمول ، کیفیت کیسه های پلاستیکی نایلونی و نایلکسی نیز به نسبت کاهش می یابد . و اگر درصد استفاده از کربنات زیاد شود درب نایلکس یا نایلون به سختی باز می شود . این مشکل در برخی از فروشگاهها به کرات مشاهده می شود و مشتریان جهت باز نمودن دهانه نایلکس ها به زحمت و دردسر می افتند.

در قیمت گذاری این نوع نایلکس ها ضخامت و کیفیت خود کیسه و شفافیت و براقیت بودن رنگ و ظاهر تاثیر مستقیم دارد. وقتی فرمولاسیون تولید از مواد درجه یک پلیمری شکل گرفته باشد نایلکسی که تولید می گردد نیز بسیار با کیفیت می باشد مشخصه چنین کیسه هایی ضخامت کم برگها و پرتعداد بودن آنها در کیلو می باشد . همچنین از کیفیت دوخت مناسب در دسته ها و ته نایلکس برخوردار می باشند . رنگ پذیری بهتری داشته و دارای براقیت خاصی می باشند این نوع نایلکس ها بیشترین قیمت را در بین نایلکس های هم خانواده خود داشته و خاص مشتریاتی می باشد که به کیفیت بیشتر از قیمت بها می دهند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه